Köpvillkor
 Vi levererar endast inom Sverige:
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på:
giprowebben@gmail.com
Telefon: 0371-142 40
 
1. Köp 
Vid beställning träffas avtal om köp först när giprofiske.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Gipro fiske Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. För att handla hos oss måste du vara 18 år.
Är du under 18 år måste beställning och betalning göras av målsman.

2. Priser
I priserna ingår moms med 25 %. Vi reserverar oss för felskrivningar och uppenbart felaktigt satta priser. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. Vid beställning via webshopen gäller de priser som anges på webshopen. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.

3. Fraktkostnad
En fraktkostnad på 59 kr tillkommer inom Sverige vid köp under 700 kr.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Förskottsbetalning till vårt plusgiro 797433-0.
Kortbetalning / Direktbetalning via Payson (avgift: 0kr)
Vi accepterar Visa och Mastercard och det går att direktbetala via SEB, Handelsbanken, Swedbank och Nordea. Detta betalningsalternativ sker i samarbete med Payson som du automatiskt skickas till när du väljer detta betalsätt. Efter att din betalning har godkänts hos Payson skickas du tillbaka till giprofiske.se och din order är sparad i vårt system. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos gipro fiske och säkerheten för transaktionen hanteras hos Payson.

PaysonFaktura (avgift: 29kr)
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

5. Leveranser
Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av DHL eller annan transportör till utlämningsställe alternativt skickas som post.
Normalt finns alla produkter du kan beställa från oss för omgående leverans. Om det vid något tillfälle uppstått ett fel i vårt lagersaldo som gör att vi inte kan skicka ut varan direkt så kommer vi att kontakta dig så att vi gemensamt kan hitta en bra lösning.

5.1 Leveransförseningar 
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening. 

5.2 Ej uthämtade / utlösta paket

Vi debiterar en avgift om 195:- för att täcka våra omkostnader för ej uthämtade / utlösta paket.

Transportskada
Om ditt paket är skadat när det hämtas ut ska skadan anmälas direkt på plats hos ombudet. Kontakta sedan Gipro fiske och förklara vad som hänt med ditt paket.

6. Garantier/Reklamationer

Vi följer konsumentköplagen i de fall där inte annat anges. Vid reklamationer skickar du ett mail till info@giprofiske.com och beskriver varför du vill reklamera och bifoga en bild på skadan, skriv även ordernr/kundnummer. Beroende på vilken typ av vara och skada det gäller så går det att lösa på olika sätt. Vid de flesta fall är det våra leverantörer som avgör vad som går under reklamation därför måste vi få hit den skadade varan för att sedan skicka vidare till leverantören. Hanteringstiden för reklamationer ligger normalt mellan 1-4 veckor men vi försöker självklart lösa det så fort som möjligt. Vi skickar en fraktsedel till dig så du kan skicka tillbaks den skadade varan.

Om en vara från oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (DHL) Ni ska även meddela oss om detta senast 7 dagar efter ni upptäckt skadan.

7. Ångerrätt

Som kund hos har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick och i obruten förpackning. Om någon typ av montering eller modifiering görs på produkten på kundens begäran så gäller ej bytesrätten. Läs mer om hur du går tillväga vid retur i sektionen Frakt & Retur.


8.Reklamation och returrätt
Vi vill att du ska vara helt nöjd med våra produkter. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd vill vi gärna att du först meddelar oss detta via e-post och därefter returnerar produkten. Bifoga alltid namn, adress, telefonnummer och/eller e-postadress samt kontonummer för återbetalning.Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Du kan inte låta paketet gå i retur på vår bekostnad, i sådana fall debiterar vi 195 kr inkl moms för returfrakten precis som när man inte hämtar ut sitt paket.

Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Gipro fiskes kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Gipro fiske befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. Vi reserverar oss för eventuella fel i text, bilder och priser.